Elektronická laboratoř

V každodenní praxi se přesvědčujeme, jak rychle stoupá význam informačních technologií. Co stačilo před rokem, je zapomenuto, vývoj jde směrem k přímé komunikaci mezi ordinací a laboratoří i opačně mezi laboratoří a ordinací. EUC Laboratoře proto neustále rozvíjejí své elektronické služby, které umožňují nahlížet on-line do výsledků vyšetření, kontrolovat počet bodů vynaložených ordinací na laboratorní vyšetření či odesílat žádanku elektronicky.

  • Kontinuálně reagujeme na vývoj IT technologií
  • Zajišťujeme komunikaci mezi laboratoří a ordinací
  • Umožňujeme odesílat žádanku elektronicky
  • Umožňujeme nahlížet on-line do výsledků vyšetření
  • Nabízíme kontrolu vynaložených bodů na laboratorní vyšetření
  • Program ELVYS

Elektronická žádanka

Elektronická žádanka poskytuje pro lékaře a zdravotnické celky řadu výhod:

  • Usnadňuje, zjednodušuje a zrychluje lékaři objednávku laboratorních vyšetření, je přídatným softwarem k vlastnímu ambulantnímu programu v ordinaci lékaře, informačnímu systému polikliniky či nemocnice.
  • Lékař může používat předpřipravené bloky vyšetření, které obvykle ordinuje, a snadno je modifikovat.
  • Zamezuje řadě chyb, které mohou nastat při použití papírové žádanky (např. při přepisu dat v laboratoři).
  • Všechna potřebná data v žádance jsou vyplněna.
  • Všechny požadavky se v počítači lékaře ukládají a lze je kdykoli zkontrolovat.
  • V laboratoři dále urychlí proces zpracování vzorku, snižuje se administrativní zátěž.

Elektronické zasílání výsledků do ambulancí, poliklinik a nemocnic

Náš laboratorní informační systém spolupracuje s ambulantními lékařskými programy v počítači lékaře. Přenos výsledků vyšetření pacientů je zabezpečen šifrováním. Z toho důvodu je nutné pro přijímání elektronických výsledků nainstalovat do ambulantního počítače lékaře přijímací program (distribuční klient), což lze provést na dálku elektronicky.

ELVYS

Program ELVYS umožňuje získat informace o laboratorních výsledcích kdekoli, ať již z domácího počítače, tabletu, či mobilního telefonu. Poskytuje navíc lékaři nejen informace o výsledcích vyšetření pacientům, ale i přehled již dříve provedených vyšetření (archiv). Vždy po ukončení kalendářního měsíce poskytuje i aktuální informaci o objemu bodů vynaložených lékařem či zdravotnickým zařízením na laboratorní vyšetření v uplynulém měsíci/měsících.